شرکت تعاونی  سنگین  خودرو شهر رانان  یزد

شرکت تعاونی سنگین خودرو شهر رانان یزد

آدرس دفتر مرکزی:یزد:میدان صنعت خیابان 28 آزادگان بعدازدرب ورودی استخر لاله تلفن :37215527-035
شرکت تعاونی  سنگین  خودرو شهر رانان  یزد

شرکت تعاونی سنگین خودرو شهر رانان یزد

آدرس دفتر مرکزی:یزد:میدان صنعت خیابان 28 آزادگان بعدازدرب ورودی استخر لاله تلفن :37215527-035

#سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا#سامانه ثبت نام اصناف و صنایع#

کرونا را شوخی نگیرید و در خانه بمانید

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید19( کرونا ویروس

(- بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا



 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ | 

معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی:بیماری کرونا بیماری ویروسی است که میزان سرایت و قدرت انتقال آن نسبت به سایر ویروسهای مشابه بیشتر است.
دکتر حوریه محمدی کناری معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: بیماری کرونا بیماری ویروسی است که میزان سرایت و قدرت انتقال آن نسبت به سایر ویروسهای مشابه بیشتر است. ولی با این وجود، میزان خطر سرایت و شدت بیماری ایجاد شده در همه افراد یکسان نیست. 
وی افزود: برخی افراد با وجود تماس با فرد مبتلا یا بیمار نمی شوند و یا با کمترین علائم بالینی خود به خود درمان می شوند. درحالیکه در برخی افراد علائم بالینی شدید و حتی مرگ ایجاد می کند. دکتر محمدی افزود: طب ایرانی دلیل این رفتار چندگانه ویروس را به علت نحوه برخورد طبیعت یا قوه مدبره بدن هر فرد می داند.
معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی خاطر نشان کرد: قوه مدبره بدن همان نیرویی است که کارهای طبیعی بدن را در زمان سلامت، مدیریت می کند و در زمان بیماری نیز با انجام برخی از اقدامات بدن را مدیریت می کند تا سلامت از دست رفته برگردد. با این دیدگاه بیماری وقتی به وجود می‌آید که قوه مدبره ضعیف شود، یا عامل بیماری‌زا قوی‌تر از قوه مدبره باشد و یا عاملی مانع از عملکرد صحیح قوه مدبره شود. 
وی کلیدی‌ترین کار برای حفظ سلامتی و مقابله با بیماری‌ها را تقویت قوه مدبره دانست و گفت: البته در صورت وجود مانع، رفع آن از اولویت برخوردار است.
دکتر محمدی در پایان اظهار داشت: مهمترین کار در تقویت طبیعت، مراعات کامل اصول سبک زندگی سالم است که در طب ایرانی در غالب 6 اصل ضروری آمده است:
1- هوای سالم از اصلی ترین اصول سلامت است که در این روزها هوای منزل از بیرون سالم تر است. لذا ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از خارج شدن از منزل و دوری از تجمعات، برای پاکسازی محیط منزل نیز می توان اقداماتی را انجام داد از جمله بخور سرکه یا اسپری آن در منزل، اسپری گلاب یا بهار نارنج، گذاشتن پیاز ورقه شده در اطراف منزل.
2- نحوه صحیح خوردن غذا یکی از این اصول است که قوانین خاصی بر آن مترتب است و عدم رعایت این قوانین، مانع سلامت و باعث ضعف طبیعت و ایجاد بیماری خواهد شد. یکی از مهم‌ترین قوانین تغذیه، خوردن غذا در زمان گرسنگی و اشتهای حقیقی است زیرا گرسنگی و پرخوری هر دو باعث ضعف و اختلال عملکرد طبیعت در بدن خواهند شد. در یک وعده غذایی، غذاهای مختلف و متفاوت مصرف نشود مثلاً در یک وعده غذای دریایی با گوشت پرندگان یا پستانداران مصرف نشود. غذاهای فست فود و چرب مصرف نشود. بهتر است آش و سوپ سبزیجات و حبوباتی مثل جو، نخود، ماش، گشنیز و جعفری استفاده شود. سبزیجات و میوه های تازه مثل سیب، گلابی، لیمو و انار مصرف شود. 
3- خواب مناسب در شب یکی دیگر از این امور ضروری برای بدن است، زیرا در هنگام خواب طبیعت خود را تقویت می‌کند. اما خواب در حالت گرسنگی، خوابیدن بلافاصله بعد از غذا، بی‌خوابی یا کم‌خوابی عامل ضعف طبیعت است. از طرفی خواب زیاد و بخصوص خواب در روز نیز مضر است و توصیه می شود مخصوصا در این روزهایی که به اجبار در منزل هستیم از خوابیدن در طول روز پرهیز شود.
4- ورزش یکی دیگر از این اصول مهم حفظ سلامتی است که به پاکسازی بدن کمک می کند. استراحت نیز در حد مناسب باید باشد و استراحت زیاد باعث افزایش رطوبتهای غیر طبیعی بدن شده و بدن را مستعد بیماری می کند. ورزشهای سبک مثل راه رفتن تند دور اتاق،دو درجا، یوگا و حرکات کششی در منزل توصیه می شود.
5- دفع مواد زاید نیز یکی از این اصول است که اگر درست و کامل انجام شود باعث تقویت طبیعت می شود. این کار به کمک تعریق، دفع ادرار و مدفوع و ... انجام می شود که باید در حد متعادل باشد. 
6- حالات روحی و روانی نیز یکی دیگر از این اصول مهم سلامتی هستند. حکمای طب ایرانی معتقدند حالات روانی تغییرات عمیق و بسیار سریعی در طبیعت ایجاد کرده و به همین علت تاثیر زیادی در بهبود یا تشدید بیماری دارند. لذت و شادی طبیعت را تقویت می‌کنند و بدین طریق طول مدت بیماری و شدت آن را کم خواهند کرد. غم و اندوه نیز به هر واسطه که به وجود بیایند (تنهایی، حسرت، حسادت و ...) باعث تضعیف طبیعت شده و فرد سالم را مستعد بروز بیماری و فرد بیمار را به سوی تشدید بیماری پیش می‌برد و بیماری‌‌ای که به واسطه اعراض نفسانی در بدن به وجود آمده باشد، تا وقتی که آن اعراض مسبب برطرف نشوند، ‌همچنان پابرجا خواهد بود و به زور دارو یا روش‌های دیگر نمی‌توان پاسخ درمانی مطلوب گرفت.  لذا تاثیر باور بیمار مبنی بر بهبودی و عدم ترس از بیماری می تواند در بهبود وی موثر باشد. گاهی نیز این اثر باور مثبت بیمار بر تقویت طبیعت در تاثیر دارونما (پلاسبو) بر بدن خود را نشان می‌دهد. شنیدن موسیقی‌های دلنشنین، شنیدن صوت زیبای قران و ادعیه نیز باعث تقویت طبیعت می‌شوند. 

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید19( کرونا ویروس

(- بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا


ضوابط استفاده از بخش خصوصی در عملیات گندزدایی

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19( کرونا ویروس( فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سالمت محیط و کار در محیطهای اداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.